01 December 2012

aku pernah jatuh berdarah keberapa kali
aku pernah tersungkur beberapa kali
aku pernah lelah berjuta-juta kali
aku pernah gagal berkali-kali
aku cuba
aku cuba
aku cuba
aku cuba
aku cuba
aku cuba
aku percaya
aku percaya
aku percaya
aku percaya
aku gagal
aku gagal
aku gagal
aku menangis
aku menangis
kemudian, aku lari daripada kenyataan bahawa dunia ini bukan keadilan untuk aku kecapi
kemudian,aku bercinta dan kecewa berpuluh kali
kemudian aku hilang pegangan yang aku genggam setiap hari
kemudian aku tipu diri sendiri untuk lihat betapa bahagianya manusia lain
biarkan manusia lain, tak menghormati siapa aku
aku biarkan
yang pasti bila kita mula berterus-terang mana mungkin manusia menerima
yang takmahu terima apa kesalahan daripada kesilapan sendiri
aku diam
aku diam
jika sempat aku imbas kembali
cuba kau berada di kasut aku, paling tidak selipar aku
cuba
pasti kau tahu apa
yang mana palat dan bangsat serta khianat
tak mengapa, aku percaya
mana mungkin manusia sempurna penyedap kata untuk manusia yang berserah
kau tahu diri kau taksempurna tapi kenapa kau cacatkan diri kau
kenapa kau jahanamkan diri kau kembali bangsat.
kita semua pentingkan diri. lelaki dan perempuan.
sama hebat sama kuat sama ego sama nafsu
semua sama, tapi aku jauh berbeza, beza dari yang kau tahukan.
semoga dengan melihat dari jauh kau lebih bahagia.

 hujan kau selalu fahamkan aku.

No comments: