13 September 2012

minggu paling sesak aku mentelaah buku.
minggu paling sukar aku cairkan hati kembali,
tapi semua ini berbalik kepada keadaan sedia kala.

mula sahaja exam sejarah aku menjadi kaki haram peghafal.
subjek lain taknak pulak. dua minggu tiga minggu yang sukar dan menyukarkan aku.
keputusan yang aku amek itu kebaikan aku juga.
langkah cerah depan aku cuma aku buta.
taknampak apa yang ada depan mata.
haih.
aku lupa aku rabun.
jadi apabila sudah dicermin matakan aku masih samar.
sering-sering sahaja aku benci melihat wanita atau perempuan menindas perempuan lain.
jantan benar bangsatbangsat ini.
minggu ini aku mula mengorak langkah kembali tidak parah dan terus pergi
macam arus.
mereka kata fikir positif tapi aku suka sifir.
kedatangan hari yang mendatang perempuan macam aku akan pupus.
kau kata banyak perempuan materialistik
kau apa kurangnya munafik
nak mereka yang berwajah cantik
kau kata perempuan tak perlu menjadi perempuan jika tak pandai memasak
jadi kau apa kurangnya niat solat subuh pun terkedu
bagaimana mahu membimbing
kau kata kau tak suka perempuan pengotor
apa kurangnya kau yang lahir daripada kami perempuan
kau kata kau taksuka perempuan mengedik
apa kurangnya kau yang melayan merekamereka seperti itu
kau kata kau tak suka perempuan merokok
apa kurangnya kau yang dok menghabiskan duit mak bapak belanja kawan, perempuan
kau kata lebih baik jahat depan mata daripada sebaliknya
aku ingat aku jahil. jahil lagi rupanya kau.
aku masih keras
luka luka biasa yang terdahulu ada lagi. tapi kalau ditambah lagi
mungkin aku mati.
buat masa yang ada sementara ini biarkan aku kembali pulih.
serabutserabut aku. aku mampu berfikir lagi
nafsu sentiasa jauh jika aku dekat dengan Allah.
ya Allah. aku kuat.


No comments: