25 September 2012


Selayaknya aku mirip atau menghampiri gaya yang tiada pada aku
Setiap sudut semakin menampakkan watak yang aku benci.
Kanan sudut lelaki. kiri sudut jantan.
Semuanya silap dimana atau aku sentiasa salah.
Dimata mana yang menampakkan kekalahan pada lelaki.
Mereka kata tiada siapa mahu begini. celaka.
Ini satu fasa aku melihat bagaimana manusia melihat aku mereka pandang
manusia hina yang aku sendiri benci.
Keputusan dah dibuat, atau buang saja pandangan melihat aku
Jangan jijik. cuma ini realiti dalam keadaan aku begini.
Maksud orang banyak. maksud aku mcm selimut.
Nak orang dengar tapi taknak orang heboh.
nak orang tahu tapi taknak orang simpati.
Aku sampaikan warkah hati.
Yang duduk dalam arena terperusuk jauh dalam
Memori yang ingatannya semakin lumpuh aku singkap hari-hari
It's was me. i'm the one who scared of myself.
I thought, you're man. Yes I'm a girl it will remain to be a women.
Mana corong kau duduk orang pasti salahkan kau.
Selama aku hidup 19 tahun. aku pasti ramai yang
menyalahkan babi. Cerah hidup kau dgn segulung diploma
Tapi kau sendiri hidup huru-hara. cantik yg sekejap kau bangga.
Payah jadi perempuan. aku tak pasti kau perempuan apa. hancurkan diri dan kawan sendiri.
cuba kau pandang sekeliling, aku mmg nak maki. bangsat. perempuan paling aku benci
aku hilang. Sekali kau buat selamanya aku ingat.
5tahun dulu orang buat. Sekarang balaci mana yang tak penat mahu buat aku.
Aku penat. Penat dengan perasaan sendiri yang mcm bangkai orang
buat.

No comments: