26 October 2012

allah sedang menyatakan kepada aku tentang sabar dan ikhlas.
dalam segala hal aku redha sebagai manusia
yang terima manusia lain dengan apa adanya mereka.
rokok bukan jalan penyelesaian bagi aku untuk tunduk mati dan akur kepada nafsu iblis yang mahukan.
bukan jalan untuk aku menghukum diri, bukan jalan untuk aku menyentuh dan menyerah diri
kau pegang kuat, supaya tak tercicir, biar aku jatuh asal aku tak rapuh.
kalau hidup bergelumang dengan dosa kau takkan hidup bahagia.
manusia ada dua pilihan hidup atau mati.
begitu banyak peluang diberi tapi manusia pilih mati.
jika dengan kematian mereka memilih untuk tidak berdosa alangkah bahagianya.
kau ahli syurga.
semoga yang bahagia tetap bahagia, yang berduka akan menjadi lebih nestapa.
semoga ruang semakin sibuk semoga kau terima kenyataan.
terimalah kenyataan, yang mati tetap takkan sama dengan aku.
yang aku takkan boleh menjadi penggantinya sampai bila-bila.
belajarlah untuk menerima hakikat dan apabila sakit,
cuba kau ingat kenangan.
disitu kau takkan jumpa aku.

No comments: