03 November 2012

bulan baru bulan pencabar aku. 
penat sungguh berdendam sampai mati.
orang yang paling kita sayang paling banyak sia-siakan kita.
sia-siakan semuanya. 
mulut manis hanya dekat bibir dalam hati sumpah seranah.
suka orang tu, suka orang ni, mana kau nak? 
hati boleh bahagi dua aku rasa.
aku takpernah suka orang, tapi bila aku bagi peluang, kesudahannya
mcm habis madu sepah dibuang.
rentetan, kau mcm telenovela, besok kau ada hari ni kau hilang
mmg susah nak senangkan hati semua orang, 
tapi mesti tahu yang mana baik yang mana buruk.
bukan nak sempurna, cuma kau perlu tahu apa yang kau buat dah cukup panaskan hati aku.
makin lama rasa semakin pudar, tapi gagahkan juga ia dia untuk aku.
orang lain yang betul-betul menagih pada aku aku campak perasaan tu mcm longkang.
aku sentap, aku kenal kau mmg berambut panjang, tapi sekarang rambut pendek.
dia nak aku bincangkan soalan apa ni, mcm biasa serabut bai.
isu rambut pendek, atau sinonim dengan rambut tomboy langsung dah takkisah.
mcm taik telinga. pegi mamposlah. 
cuma aku nak tgk, gelagat manusia bila aku mcm ni, kat situ aku tahu siapa yang sayang aku.
dimana semangat aku, dimana cerita-cerita aku luahkan, dimana tempat untuk aku bersedih.
aku dah jumpa satu, tapi aku takut takkan bertahan dan takkan kekal.

No comments: