25 January 2013

perasaan kali ini aneh sekejap, apabila aku solat asar tapi hanya mempunyai tahiyat akhir
yang awal, lesap nampak tanpa disemak, yang kau tak khusyuk.
apabila, semakin hari aku nampak langkah aku semakin membuai longlai,
menghadap orang sekeliling yang takjemu dengan ragam.
dan rupanya, aku jarang memberi masa untuk diri sendiri
kerja, yang biasa atau aku yang fedap, itu umpama satu alasan yang terangan
semakin lama diri sendiri semakin buta tuli, semakin melupai apa yang sudah terjadi
mungkin penyakit alzheimer mencari manusia seperti aku.
mungkin aku cukup solat lima waktunya, tapi kurangnya
setiap patah perkataan selepas itu mencarut2 taktentu hala
semakin padu untuk aku tujukan.
untuk siapa, acctually untuk diberi untuk dirasa untuk difahami mengapa begitu
cuma lebih tersirat.
aku dan abah, masih lagi diambang 2bar, masih lagi merah dan memerlukan
charger untuk terus bertahan.
masih lagi ada sempadan yang perlu disimpan ketat.




No comments: