09 February 2013

kembali dengan bulan yang penuh harapan kosong.
yang cuma ada janji-janji manis ditepi bibir dan hati sendu
berkeliaran minda-minda memikirkan segala yang terbuang dan dikutip semula,
apakah benar sudah benci mati tahap aku membenci
aku kapai satu barangan yang sebenarnya makanan
rupanya setahun aku simpan tekad untuk tidak bernafsu makan
benci itu ada, sayang itu masih 
cuma masih belum bertahan untuk aku kutip kembali coklat itu.
masih cantik, mak selalu tanya kenapa tak makan coklat tu dik, aku langsung tidak berjawapan
lalu beransur tutup pintu bilik.
dalam keadaan kelamkabut aku terfikir, ada apa dengan coklat tu, 
kenapa begitu berharga sampai aku takmampu bernafsu makan.
dan lama kelamaan, aku lupa sehinggalah sekarang, masih bertahun untuk menyimpan sesuatu yang punya makna untuk aku. 
jika perkara yang lepas bermakna, maka aku simpan memori itu.
jika perkara yang lepas itu kecewa aku jadikan sebagai umpan untuk aku maju.
tapi jika segalanya jika, ada jalan lain untuk aku.
moga-moga aku bertahan dan semakin lupa akan apa makna coklat selama itu.
semoga.


No comments: